Klantenservice
-
Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, kan dat?
Uiteraard kan dat. Als u bent ingelogd, kunt u via "Account informatie" uw e-mailadres aanpassen.
-
Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, kan dat?
Jazeker. Nadat u bent ingelogd, kunt u via "Account informatie" uw wachtwoord wijzigen.
-
Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?
Nadat u bent ingelogd, kunt u via "Mijn account" uw gegevens wijzigen.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij uw wachtwoord niet inzien. Wij kunnen u daarom uw huidige wachtwoord niet toesturen. Wij kunnen u wel een nieuw wachtwoord sturen naar uw e-mailadres. Ga naar www.elektrawebshop.nl/account/password/ en vul daar uw e-mailadres in waar u het account mee heeft geregistreerd. U ontvangt dan op dat e-mailadres een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
-
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Volg onderstaande stappen om een bestelling te plaatsen.
- Ga naar het product van uw keuze.
- Klik op de blauwe button 'in winkelwagen'.
- Klik op 'Ga verder met winkelen' om het assortiment verder te bekijken of klik op 'Bestellen' om uw bestelling te plaatsen.
- Herhaal de eerste drie stappen indien u meerdere producten wenst te bestellen.
- Op de winkelwagenpagina pagina kiest u onderaan voor "Bestelling afronden".
- Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode. Tot slot komt u op de "controle"-pagina (stap 4) waar al uw gegevens nog eens netjes vermeld staan.
- Om uw bestelling te plaatsen klikt u op "Kopen". Hiermee maakt u uw bestelling definitief.
- Het doorvoeren van wijzigingen is nog mogelijk voordat op de controle-pagina op "Kopen" wordt geklikt.
- U ontvangt een orderbevestiging per e-mail als de bestelling is geplaatst.
-
Kan ik in termijnen betalen?
Nee, dat is op dit moment niet mogelijk.
-
Ik heb betaald, maar geen bevestiging ontvangen? Wat moet ik doen?
Indien u betaald heeft, maar geen bevestiningsmails heeft ontvangen. Bel dan even met onze klantenservice.
-
Kunt u mij een brochure toesturen?
Ons assortiment wordt bijna elke dag verbeterd en uitgebreid. Nieuwe, actuele producten worden toegevoegd en andere producten worden verwijderd. Wij passen ons assortiment graag aan de wensen van onze klanten aan. Ons assortiment omvat zeer veel lampen van verschillende producenten. Daarom kunnen wij geen brochures of catalogi voor ons gehele assortiment uitgeven.
-
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Wanneer u een bestelling op werkdagen voor 17.00 uur plaatst, wordt deze in de meeste gevallen binnen 48 uur geleverd. Op momenten dat wij uw bestelling sneller kunnen verwerken, zullen we dit zeker niet nalaten.
Bij het verzenden van uw order, wordt u per e-mail op de hoogte gesteld.
Wij verzenden de orders zoveel mogelijk compleet. Wanneer 1 van de artikelen in uw order niet op voorraad is, kan er enige vertraging in de levering optreden. Uiteraard doen we ons uiterste best, u van de status van uw order op de hoogte te houden.
-
Kan ik verzendkosten besparen als ik meer producten in een keer bestel?
Ja zeker! Vanaf een bestelwaarde van € 150 worden er binnen Nederland geen verzendkosten in rekening gebracht.
-
Worden er ook verzendkosten in rekening gebracht?
Dit is afhankelijk van het totaalbedrag van uw bestelling, en de omvang van de materialen.
Verzendkosten binnen Nederland
-Orders met een orderwaarde vanaf EUR 150,- inclusief btw, die via de reguliere pakketdienst kunnen worden verstuurd, worden binnen Nederland gratis bezorgd.
-Tot een orderwaarde van EUR 150,- inclusief btw, hanteren wij binnen Nederland voor reguliere pakketten EUR 6,95 verzendkosten.
-Pakketten die zwaarder zijn dan 30 kilo of onder de noemer 'lengtemateriaal' vallen, worden geleverd met een vrachtwagen. Hiervoor brengen wij EUR 10,- vrachtkosten in rekening (met uitzondering van de waddeneilanden). Voor informatie over de levering van een vrachtpakket naar de waddeneilanden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Verzendkosten België
-Voor leveringen naar België, van pakketten tot 30 kilo en die qua afmetingen met de reguliere pakketdienst kunnen worden verstuurd, brengen we EUR 9,95 verzendkosten in rekening.
-Pakketten die zwaarder zijn dan 30 kilo of onder de noemer 'lengtemateriaal' vallen, worden bezorgd met een vrachtwagen. Voor vrachtpakketten naar België brengen wij EUR 50,- vrachtkosten in rekening.
Verzendkosten overige EU landen
-Onze klantenservice informeert u graag over de verzend-/vrachtkosten.
-
Zijn er in de shop ook speciale aanbiedingen?
Klik hier om onze speciale aanbiedingen te bekijken. Bovendien kunt u iedere week geselecteerde artikelen en highlights op onze startpagina bekijken. Alle producten die wij voor een speciale prijs aanbieden zijn nieuwe producten, die wij u - door een grotere hoeveelheid te kopen- goedkoop kunnen aanbieden of artikelen, die alleen nog maar beperkt te verkrijgen zijn of uit het assortiment gehaald worden.
-
Door welke dienstverlener worden de waren afgeleverd?
Wij werken samen met PostNL. Voor het ontvangen van een pakket moet er eerst getekend worden. Helaas is het niet mogelijk een vast levertijdstip aan het transportbedrijf mee te delen.
Indien u overdag niet thuis bent, geeft u dan a.u.b. een alternatief afleveradres aan, bijvoorbeeld het adres van uw werkplek, vrienden of buurman. Daarnaast is het mogelijk om uw pakket af te halen bij een PostNL punt.
-
Kan ik bestelde waren retourneren? Geldt het teruggave –of herroepingsrecht?
Wij passen de wettelijke regelgevingen voor kopen op afstand toe. Wij bieden u 30 dagen bedenktijd aan. Kijk ook naar het herroepingsrecht in onze algemene voorwaarden.
-
Hoe kan ik bestelde waren retourneren?
U wilt producten terug sturen? Geen probleem! Bekijk hier voor onze retour pagina.
-
Heb ik altijd maar één hoofdschakelaar nodig?
In uw woning heeft u in alle gevallen maar één variant nodig.
-
Hoeveel vrije ruimte (modules) neemt een hoofdschakelaar in de meterkast in beslag?
Een 4-polige hoofdschakelaar heeft vier vrije modules nodig en een 2-polige hoofdschakelaar neemt twee vrije modules in beslag.
-
Hoe sluit ik een 2-polige hoofdschakelaar aan?
Een 2-polige variant wordt aangesloten met zwart en blauw aansluitdraad. De blauwe draad hoort op de nul (N) aangesloten te worden en de zwarte draad op fase 1 (L1).
-
Is het verplicht een hoofdschakelaar in uw groepenkast te hebben?
Sinds 2005 is een hoofdschakelaar verplicht in iedere groepenkast. Elke woning na deze datum is verplicht een hoofdschakelaar te hebben.
-
Mijn woning is voor het jaar 2005 gebouwd en beschikt niet over een hoofdschakelaar, moet ik deze volgens de wet nu inbouwen?
Als uw woning is gebouwd voor het jaar 2005 is het niet verplicht een hoofdschakelaar in de groepenkast te hebben, tenzij u een ingrijpende verandering in de groepenkast en/of meterkast gaat doen. Een dergelijke ingrijp kan bijvoorbeeld het plaatsen van een extra installatieautomaat / kookgroep zijn. Of bijvoorbeeld uitbreiding van de aardlekschakelaars.
-
Wat is het verschil tussen een 2-polige en 4-polige hoofdschakelaar?
De 2-polige variant is geschikt voor de 1 fase groepenkast. De 4-polige hoofdschakelaar is geschikt voor de 1/3 fase en 3 fase groepenkast.
-
Hoe monteer je een hoofdschakelaar?
Het installeren van een hoofdschakelaar is een gevaarlijke klus omdat door de spanning waarmee gewerkt wordt de nodige risico’s met zich meebrengt. Vraag daarom ook altijd een deskundige wanneer gewerkt wordt aan elektriciteit in de groepenkast.
-
Waar hoort de hoofdschakelaar gemonteerd te worden?
Een hoofdschakelaar dient links of rechtsonder in de groepenkast op de DIN-rail gemonteerd te worden.
-
Waar kan ik een klacht indienen?
Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent en dat u een klacht wilt indienen. Dat betreuren wij zeer. Natuurlijk zullen wij u ook hiermee zo goed mogelijk helpen.
Als u een klacht heeft, dan kunt u hierover contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur of zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur telefonisch vanuit Nederland via 085-130 75 82 te bereiken. Natuurlijk kunt u ons ook altijd via het e-mailadres [email protected] contacteren.
Om uw klacht zo goed mogelijk in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u om bij het indienen van een klacht duidelijk te omschrijven wat het probleem is en (indien van toepassing) een kopie van de bestelgegevens, het bestelnummer, het klantnummer en eventuele andere relevante gegevens met de klacht mee te sturen.
Wij doen ons best om binnengekomen klachten zo spoedig mogelijk te behandelen en contact met u op te nemen. Wij verzoeken u er rekening mee te houden dat wij in sommige gevallen (bijvoorbeeld in het geval van defecten van producten) contact moeten opnemen met de producent van het product en het langer kan duren voor wij u over een mogelijke oplossing kunnen informeren.
Indien u binnen 1 à 2 werkdagen geen reactie heeft ontvangen, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. In dat geval kan het zijn dat uw e-mail in de spamfilter terecht is gekomen of om andere redenen ons niet bereikt heeft.
Indien we tegen problemen aanlopen die wij niet gezamenlijk kunnen oplossen, bestaat er voor u altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de geschillencommissie van de stichting Webshop Keurmerk. Deze zal de klacht onderzoeken en het probleem alsnog proberen op te lossen